راه اندازی سامانه فوریت‌های اداری فواد ۱۲۸ و تاثیر آن در اصلاح نظام اداری کشور

در تازه‌ترین اخبار حوزه اداری و استخدامی کشور، رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده است که اصلاح نظام اداری باید مبتنی بر داده و نظرات مردم باشد. بر همین اساس، فاز اول سامانه فوریت‌های اداری با نام فواد ۱۲۸ در استان قزوین شروع به کار کرد تا بخشی از این مسیر را هموارتر کند. این سامانه با هدف ارتقاء شفافیت، پاسخگویی سریع‌تر و مدیریت بهتر فوریت‌های اداری راه اندازی شده و می‌تواند بستر مناسبی برای دریافت بازخورد مردم در حوزه خدمات دولتی و شناسایی نقاط ضعف در عملکرد سازمان‌ها باشد.

راه اندازی چنین سامانه‌هایی علاوه بر افزایش رضایتمندی مراجعان، می‌تواند به عنوان مرجعی برای تحلیل داده‌های اجرایی و اداری مورد استفاده قرار گیرد. موضوعاتی مانند نحوه رسیدگی به شکایات، سرعت پاسخگویی، ارزیابی عملکرد نیروهای اداری و دریافت پیشنهادات مردمی از جمله قابلیت‌های مهم چت‌روم‌ها و بسترهای آنلاین تعاملی بر بستر سامانه‌هایی از قبیل فواد ۱۲۸ به شمار می‌رود.

نکته مهم دیگر اینکه، استفاده از فناوری‌های نوین و جمع‌آوری داده‌های مردمی در فضای دیجیتال نظیر پیام‌رسان‌ها و ابزارهای چت، زمینه بهینه‌سازی روندهای سازمانی و کاهش بروکراسی اداری را بیش از پیش فراهم می‌سازد. در نتیجه، سامانه‌هایی از این دست، گام موثری برای نزدیک‌تر شدن سازمان‌های اداری به نیازها و انتظارات شهروندان خواهند بود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *